En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 4 februari 2010

Vi har sönder det mesta!

Idag hade vi sönder saker. Frisse hade sönder lysknappen men som tur var höll ledningarna! På bilden ser ni hur det gick till! Det kliar av behandlingarna och Frisse kliade sig mot väggen på spolspiltan. Inte kunde jag räkna ut att han skulle ta med sig lysknappen också......så nu är det slutkliat, åtminstone där! Sedan gick fästena på en sula av så det var lite bök och stök innan vi kom iväg. Efter gårdagens snöstorm låg det 30 cm nysnö på vår träningsväg. Frisse fick lyfta på fötterna ordentligt.......han blir gärna lite "uppåt" då istället för framåt och för mig innebär det att han blir oerhört skumpig att sitta på. Vi koncentrerade oss därför på framåt och jag gjorde övergångar i galopp/trav och galopp/skritt. När Frisse blivit varm blev traven riktigt bra och ridbar......det var ett tag sedan vi fick till så bra trav. Idag var det inget fel på bjudningen heller......Frisse låg på i handen så pass att jag var tvungen att rygga ett par gånger, det är inte Frisselikt men väldigt roligt när han vill framåt!

1 kommentar:

Evisen sa...

Vilken bild, Frisse kliar så fort att han försvinner!