En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 25 februari 2010

Härligt väder!

Äntligen börjar det bli lite varmare! Vår träningsväg bjöd på perfekt underlag idag. Även vändplanen var fin så det blev galoppträning där i bägge varv. Frisse tycker det är jobbigt så några avbrott blev det. Vi övade några ggr åt bägge håll. Till slut fick vi till det riktigt bra i det "lätta" varvet och då avbröt jag övningen med massor av beröm, godisbit och lång tygel. Nu vet han vad jag vill och det är en förutsättning för att lyckas. Vi gjorde också övergångar i alla tre gångarter och idag fick vi till vår första galopp-skritt övergång utan trav mellansteg. Helt plötsligt satt den bara där! Vad förvånad jag blev! Vi gjorde också sidvärtsförflyttningar i skritt och trav. De går riktigt bra nu.....inte alls så "sega" som förut utan med bjudning. Jag kommer åt bogen med tipsen jag beskrev i ett tidigare inlägg. Sitter jag bara kvar på sittbenen så......det är det som är kruxet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jätte jätte fina hästar.ser härligt ut

fantasi sa...

härliga hästar.skrev det översta men glömde att logga in,hästar underbara djur.