En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

lördag 6 februari 2010

Jag hade en plan......

Till min vanliga helgvana att dricka kaffe på sängen förberedde jag mig mentalt för dagens ridpass. Jag tänkte mig fler övergångar skritt/trav från flytta bakdel, flytta framdel och att börja så smått med galopp/skritt/galopp och sedan skulle jag överraska Frisse med att begära galopp när vi vänder på vändplan. Han skulle då få göra en 12 m volt i galopp ungefär.
Av detta blev intet.....
Vägen var inte plogad utan tung och pulsig och så hade Frisse gjort ett svettigt pass igår med sin matte. På väg till stallet hörde Fridas matte av sig och ville hänga med ut på en tur. Så vi tog ett pass med unghästen Frida och så anpassade vi oss efter varandra. Idag travade vi bredvid Frida och sedan fick Frida gå bakom. Vi gjorde halt och ryggade på i förväg bestämda ställen. Detta gjorde vi framför, bredvid och bakom. Sedan gjorde vi övergångar i trav och skritt. På hemvägen särade vi på oss och Frida fick för första gången skritta hem ensam till stallet. Det gjorde hon med den äran. Frisse och jag tog ett par runda fina galopper på plogad väg innan vi återvände till stallet!

2 kommentarer:

Evisen sa...

Ja ibland blir det inte som man tänkt sig! Men det verkar ha blivit en trevlig tur i alla fall!

Ninja sa...

Ja, vi hade trevligt :)