En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

onsdag 17 februari 2010

Snöglopp!

En sådan där dag man skulle ha valt ridhuset om man haft något att tillgå. Väl ute brukar det gå bra i alla fall, det är bara den där mentala snögloppsspärren man måste över. Jag hade inte så mycket ridtid i dag så det blev en kort tur. Vi red i alla gångarter och kunde träna vår galopp tillbaka övning på vändplanen. Två avbrott blev det i bägge varv men sedan kom vi runt och idag var Frisse lite "taggad" i anridningen för han visste vad som komma skulle. Vi motionsred mest idag......jag provade att galoppera ett par språng och bryta av till skritt. Där får vi ett par travsteg emellan men det är definitivt dags att börja träna på det. Frisse var pigg och bjöd framåt riktigt bra och var svettig här och där efter vår korta tur och det tycker jag var bra!

1 kommentar:

Evisen sa...

Korta ridpass är också bra tycker jag!

Det beror ju på hur man ser det om Figge stigit i rang eller inte. Man kan väl säga att när Dubai kom in så hamnade Dubai sist i rang och då låg Figge som nr 3 av 5 hästar. Nu när Spender kom så så ligger han 4 av 6 hästar. I alla fall när vi ger hö ute, fast Spender kunde inte köra bort Figge från sitt hö idag.... de är nog inte riktigt klara ännu med ordningen!