En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

fredag 12 februari 2010

Den som pussas på Frisses rygg han får bita i gräset!



Måste bara berätta att vi provade att stanna med pussljud från galopp också igår. Jag har inte övat att galoppera med helt lång tygel utomhus och eftersom jag riskerade en tvärnit så provade jag på halvlång tygel, men det var enbart för att jag med säkerhet skulle sitta kvar i sadeln. Så vi rider an i galopp på halvlång tygel, när tempot känns stabilt och bra gör jag ett pussljud och vad händer? Det blir galopp, galopp och parda-dam-dam- dam- halt! Utan inverkan av tygel eller säte! Frisse stannar från galopp också och vet ni vad jag tror....när han blir starkare kommer det att bli halt direkt från galoppen. Ve den som pussas på Frisses rygg han får bita i gräset!

1 kommentar:

Evisen sa...

Hehehe...! Bita i gräset! Ja det tror jag att man får! Häftigt!

Ja det är kul att vi börjat rida iväg själva! Jag älskar att rida iväg själv och som du säger så är det så mycket man kan öva ute själv. Jag har gjort många långa turer tillsammans med Drutten och jag saknar det!