En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 3 oktober 2011

Barbacka på volten....

Idag var en sadelutprovare och tittade på Lisas och Marianas sadel. Hon konstaterade att Lisas sadel behövde stoppas om och att Marianas sadel var något för stor. Så nu blir det barbackaridning tills vi har en passande sadel. Eftersom Lisa har haft problem med snett bäcken så ska vi inte störa hennes ryggmuskulatur något mer. Den behöver få arbeta rätt.
Sedan kan vi ju diskutera hur mycket jag "stör" ryggmuskulaturen när jag rider utan sadel. Idag tog det en stund innan jag kunde slappna av, det var ju längesedan sist. Någon gång före sommaren tror jag.
Jag fegade ur totalt när jag skulle göra galoppfattningar......vilket Lisa utnyttjade såklart! Man blir inte smidigare med åren längre, kroppen blir alltmer motvals för varje år. Men skam den som ger sig. Det blev väldigt tydligt att jag inte får sitta på höger sittben i galoppen. Det gäller bägge varv..... nu måste jag klura ut hur jag ska få min kropp att nagla sig fast där......

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att inte vare ensam om att fega i galopp :o) /Evisen