En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

fredag 14 oktober 2011

Det känns bättre än det ser ut.....

Det brukar vara tvärtom.....
Jag undrar hur det är med ryttarkänslan egentligen? Mannen bredvid tog med sig kameran och så skulle vi ta lite bilder på ängen med höstfärger var det tänkt...
Liza tyckte mannen bredvid såg läskig ut med det långa telet och ville inte alls galoppera rytmiskt och harmoniskt.  Ett par steg kunde hon sträcka sig till.
När jag bad henne öka för att få en fartig bild slängde hon upp huvudet och började studsa som en gummiboll! Om jag publicerar bilderna får jag väl ridförbud!
Ha, ha, ha....vi ser inte kloka ut!
Sadeln kom tillbaka från sadelmakaren idag och den kändes flera nummer större och klämde inte någonstans. Kanske var det lyckan över att få mera plats som gjorde henne så "stirrig" idag?


Harmoni och

......galenskaper! Men för all del, fartigt ser det ut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nädå, inget ridförbud! Så är det ibland! /Evisen

Wictoria sa...

Ja, ibland gör de inte som man tänkt sig,men det blev iaf fin stämning på bilderna. kram!