En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

fredag 30 september 2011

Ut i skogen....

Efter två dagar på ridbanan tog vi en sväng i skogen. Jag har en hel del att fundera över efter att ha granskat alla videosnuttar. Hmmmm.... Liza måste stärkas och jag måste finputsas......min ridstil har tyvärr förfallit. Åååå andra sidan såg det inte så snyggt ut när jag började rida Mariana, Luxor eller Frisse heller, men det blev bättre med tiden. För en amatör tar det ca nio månader att rida in sig på en ny häst och anpassa sig efter dess rörelsemönster.
Jag hade tänkt ta en skrittur idag men Liza var så pigg att det fick bli lite trav och galopp också.
Vi lyckades korta galoppen något mer än tidigare. Vi gjorde också fina övergångar trav-skritt-trav utan att Liza slog upp huvudet.  Hon var jätteduktig. Jag sträckte på mig och jag fick genast mycket bättre kontakt och balans. På hemvägen har vi en backe och jag lät Liza sträcka ut i  full galopp.
Wow, vilket krutpaket hon är! Här finns det många fler växlar!
De ska vi uttnyttja när vi är lite mer balanserade.

1 kommentar:

Anonym sa...

Film är bra, många sanningar blir det!! Ja det kan jag tro att hon kan galoppera, tycker hon ser ut att kunna vara riktigt snabb!! /Evisen