En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 20 oktober 2011

Det ser bättre ut än det känns...

Nu börjar det likna något.....
Min väninna hade med sig filmkameran. Idag såg det betydligt prydligare ut. Vi hade underbart soligt höstväder ända tills vi närmade oss volten. Då tornade plötsligt en hel massa moln upp sig. De såg hotfulla ut och med ens började det regna, trots att de lovat sol idag! Är inte det typiskt?
Nåväl, min tåliga väninna filmade så gott hon kunde mellan skurarna.
Jag var mycket nöjdare med oss idag. Jag satt rakare i ryggen och höll händerna längre ifrån kroppen.
Vi värmde upp på enhandsfattning, vad svårt det är att rida på en tygel! Jag hade mycket svårare att korrigera min sits och så ville kroppen förböja sig på volterna. Men ack så nyttigt det är, inte för Liza kanske men för mig.
Liza hade svårt med galoppen idag..........
Jag undrar om det inte har varit lite hagbus? Det har flyttat in en ny häst i stallet i helgen så det kanske har gått vilt till i hagen? Eftersom Liza bestämmer har hon säkert haft lite att göra med att visa den nya hästen sin plats.
Vadå hagbus? Här är det hur lugnt som helst.....

Inga kommentarer: