En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

söndag 18 september 2011

Oj, oj, oj, här händer det saker!

Idag var det andra turen med min sadel och jag tror bestämt att Liza gillar den. Jag rotade bland mina hästprylar och hittade både passande sadelgjord, shabrak och benskydd. Allt passade utom mitt träns som visade sig vara alldeles för stort. Med "ny" mundering tog vi en lite längre skogstur i alla gångarter. Idag hände något, Liza slappnade av och bjudningen ökade. Jag som trott att vi behöver träna på en mängd olika saker, men Liza visade mig att hon kan!
Vi kan göra övergångar skritt-trav-galopp med bibehållen takt och balans. Vi kan göra skritt-halt-travövergångar. Vi kan få till halvhalter i trav. Vi kan öka och minska galoppen.
Wow, vilken känsla! Liza var så med mig och bara ville och ville........
och där satt jag på ryggen och bara ville ha mer och mer....
Men det är då man måste sluta, så jag saktade av till skritt, klappade om Liza, gav henne långa tyglar och så gick vi hem.
Det var längsedan jag hade en sådan här känsla.......det var på Mariana någon gång för längesedan.

Fina Mariana!

2 kommentarer:

Evisen sa...

:o) Grattis!! Ser ända hit hur du ler!!

Anki sa...

och jag tror det beror på sadeln.....