En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

onsdag 30 maj 2012

Säker till 95%.....


En häst kan man aldrig lita på till 100%, den styrs av instinkt. Lisa står still utan att vara uppbunden till 95%....de återstående fem procenten kan man aldrig träna bort.
Idag kom en av de inhysta islandshästarna lös på vägen och då kom Lisa inte alls ihåg sin fostran......hon måste bara springa ut för att se vad som stod på.....
Lisas matte satt inom räckhåll och fick fatt på henne......
På bilden är hon dygden själv, lös och ledig, medan jag tvättar benskydd och bett. Hon har ingen anledning att gå iväg, för hon vet..........
Hon vet att det blir borstning, visitering och insmörjning innan utsläpp. Pyssel som hon gillar och inte vill vara utan normalt sett........

4 kommentarer:

Åsa! sa...

Hästar är flyktdjur, det går nog aldrig att träna bort helt och hållet. Men står hon stilla till 95 % så är det ju fantastiskt bra!
Jag försöker få min älsklinghäst att sluta stå och skrapa på gången när han är uppbunden, och faktiskt går det framåt! Sist hojtade jag glatt till Maja:
- Har du märkt att han slutat stå och skrapa?

Vad som hände just då behöver jag väl inte skriva? ;)

Jejje sa...

mysigt att bli ompysslad:))Ninni

Jejje sa...

Så mysigt du har det:))Min dotter har redan varit & kommenterat dig.Men det är min bild.Hon har bloggen Ninnis djurliv.Men den går på mitt bloggkonto.Därför är det en bild av mig om du undrar:))Jejje

Evisen sa...

Duktig pålle! Figge hade då rakt inte stått kvar!!

Jag har faktiskt beställt en Wintec så jag kan byta koppjärn och fixa själv. Och så är det en 17½", hela sadlen är mindre än den jag har. Ska bli jättespännande! Figge verkade tycka att den var ok när vi provade. Men en helt ny sadel tar så klart lite tid att rida in!