En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 7 maj 2012

Liza har fått en ny medryttare.....

Liza har fått en ny medryttare. Hon tyckte att Liza är stark. Om hon tyckte det var bra eller dåligt framgick inte. Men visst har Liza blivit starkare och arab som hon är så vill hon gärna springa. Då kan madame bli lite het på gröten. Jag måste säga att mina extra kilon är rätt bra att ta till på hästryggen. Man sitter liksom stadigare och så kan man utnyttja tyngden för att sitta kvar på rätt köl. När jag vägde mindre var det minsann inte lika lätt att hålla sig kvar i rätt läge.......

Idag tog vi först en sväng ut i skogen och värmde upp. Alla ridvägar har torkat upp nu så det går bra att rida överallt igen. Som avslutning tog jag in Liza på banan för LB:0 programmet, hon var jätteduktig idag.
Vi fick med oss all positiv energi  in på banan. Det blev ett LB program med framåtbjudning, att vi sedan inte kunde galoppera balanserat i hörnpasseringarna och pricka in övergångarna är petiitesser. Vi har ju inte övat....

Inga kommentarer: