En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 21 maj 2012

Så här ser hon ut idag.....

Lisa efter drygt ett års träning. Hon börjar bli rätt fin tycker jag. Man börjar skönja muskler både här och där. Nu har jag ingen bra bild tagen för ett år sedan att jämföra med....... men jag ser skillnad.

Det roliga är att det börjar kännas i ridningen också. Idag presterade vi vårt bästa pass på ridbanan någonsin. Jag hoppades att jag skulle kunna "rida på" det fina vi fick fram igår. Jag blev inte besviken....
Idag kunde jag "ratta" in hela hästen under mig. Ni vet när alla delar hamnar på plats....
Följden blev att jag hamnade ca fem centimeter längre fram i sadeln, det i sin tur hjälpte Lisa att runda ryggen och samla ihop sig ytterligare ett snäpp. Och det gjorde att jag fick mindre i handen och att Lisa blev mer reglerbar......och då gick det helt plötsligt att behålla takt och balans i övergångarna.
Det ena leder till det andra......å vad roligt det är!

Inga kommentarer: