En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 30 januari 2012

Träningsvärk?

Idag tror jag att min fyrbenta vän har träningsvärk. Hon gick ett fint pass på ridbanan med "gamla" medryttaren och sedan tog hon i som bara den förra gången jag red. Idag ville det sig inte.....Liza fick inte ordning på bakbenen i galoppfattningarna. Vi "banangalopperade" i vänster galopp och i höger blev det avbrott nästan direkt efter fattningen. Jag gjorde lite lösgörande övningar och försökte igen men vi fick inte till det. Så vi lade ner projektet. Det finns ju fler gångarter. Jag ville reglera tempot men Liza ville helst bestämma själv.....men när hon väl lyssnade var hon riktigt fin. Det går inte att vara på topp alla dar.....

1 kommentar:

Evisen sa...

Vad fint du gjort här!! Ja fy för träningsvärk!