En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 2 januari 2012

Här var det dåligt uppdaterat!


Jag har ridit i helgerna. Vi har tränat galoppfattningar från skritt och övergångar skritt-trav-skritt på våra turer. På banan gör vi skrittövningar, sidepass och ryggningar. Liza har börjat muskla sig, så nu kan jag börja öka kraven något. Hon är pigg och samarbetsvillig. Hon har också börjat "testa" mig så smått. Eftersom hon blivit starkare så ifrågasätter hon mig ibland, speciellt när det blir jobbigt. Men det är okay, jag får bara bli tydligare med vad jag vill...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med en uppdatering....har legat däckad och saknat lite "utomhus-sport"...Kul också att det går framåt för er två....Ska bli intressant att följa med ut och se er i levande livet...."Skumsvampen"