En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

lördag 28 januari 2012

Med beröm godkänt....

Vi har fått MVG  Liza och jag! Det är ju jättekul! Lizas "gamla", dock yngre än jag, medryttare var ute och provade Liza i veckan. Hon var mycket nöjd med Liza..... och undrade vad jag gjort med henne?
Egentligen gör jag inte så mycket, håller mest på med övningar jag lärt i westernridningen och klassisk ridning, samt det jag lärt av min egen häst Mariana. Men det ser kanske lite underligt ut för den oinvigde och går mest ut på att hästen själv får arbeta och stärka sig genom att jag guidar den.
Men det är kul att både Lizas matte och medryttare är nöjda med resultatet av vår träning så här långt. Idag var Liza väldigt lyhörd och med mig. Vi fick till två riktigt fina galoppfattningar i bägge varv med mycket rygg....riktigt kul. Nu känns det som att vi går från klarhet till klarhet varje ridpass......

1 kommentar:

Evisen sa...

Vad kul!!! Ni är duktiga!!