En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

tisdag 17 januari 2012

En lugn tur....

Tillbaka i sadeln efter en veckas sjukdom.
Det värsta är att konditionen förfallit så vi fick ta en lugn tur. Det blev mest skritt och trav pga underlaget. Lisa ville stega in på ridbanan när vi gick förbi, men se något pass där orkade jag inte med. Fast det är roligt att hon vill kliva in där när vi går förbi. Jag berättade det för Lizas matte som sade att hon aldrig gör så med henne. Nu ska vi inte tolka det som att hon gillar när jag tränar henne på banan. Det är troligare att hon tycker att jag är jobbig på skogsritterna......nåväl,  idag orkade jag inte vara så jobbig.

Kul på banan? Troligen inte....om ni undrar vad jag håller på med så försöker jag få Liza att slappna av i hals och nacke.

1 kommentar:

Evisen sa...

Låter inget kul att ha legat sjuk i en vecka! Var det influensan? Jag har klarat mig i många många år nu... tvi tvi tvi..!