En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 9 januari 2012

Efter regn kommer sol!

Efter två riktigt usla ridvädersdagar kom belöningen i form av sol. Jag tog med mig kameran och här tränar vi fota hästporträtt från hästryggen. Den här bilden blev rätt okay....

Liza sätter fart.....stå still är inte riktigt hennes grej.

Hoppsan, huvudet fick inte plats....

Vad håller du på med egentligen? Efter en stund blev hon nyfiken på den lilla svarta saken som gav ljud ifrån sig. När jag fotat klart gav vi oss iväg på en riktig njutartur.....Liza var pigg och sprallig! På stora åkern satte hon fart och vill inte lyssna alls! Hon hoppar upp och ner som en Jo-Jo! Jag vill att hon ska öka framåt och länga på stegen men Lisa studsar hellre omkring som en gummiboll. Nu gäller det att hitta några lagom branta uppförsbackar som vi kan öva galoppökningar i.

1 kommentar:

Gilla sa...

Jag kunde inte kommentera i Dina Speglar. Varför vet jag inte. Men här gick det bra.

Jag trodde att jag hade kommenterat där tidigare, men min kommentar syntes inte. Synd om dej att du har blivit förkyld och jag hoppas att det snart går över.

Sv: Det var ju egentligen inte meningen att vi skulle börja så tidigt. Det brukar bara vara på Fettisdagen. Jag brukar hålla på traditionerna i alla fall.

Kram/Gilla