En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

lördag 5 november 2011

Äntligen, Lisa.....!

Äntligen en Lizadag! Förra veckan var belamrad med jobb och andra aktiviteter. Givetvis var det mina riddagar som rök! Men igår blev det en ridtur i alla fall. Jag var lite småmosig efter min låånga torsdag. Att arbeta tretton och en halv timme i ett sträck känns......
Jag tänkte att vi ger oss ut på stigletardag.....det är kul att hitta nya ridvägar. Vi hittade en, men när vi fortsatte en bit på den blev den ordentligt vattensjuk så vi vände och provade en annan stig. Den ledde efter några hundra meter ut på våra vanliga vägar. Så var det med det......men när det blir torrare i markerna ska jag se vart den nya leder. Damen inunder mig blir förvandlad till en "tittig arab" så fort vi kommer in på okända marker. Vi behöver öva på det här helt klart.....
När Liza känner igen sig kan hon koncentrera sig och lyssna. Ett rejält hjärngympapass blev det....

Inga kommentarer: