En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

fredag 11 november 2011

Ut i skymningen......

Sista höstgräset...

För nu är det skymning även om jag skyndar mig från jobbet. Idag var jag spänd i kroppen.....vilket naturligtvis avspeglade sig på Liza. Det är så häftigt hur hästar reagerar på oss ryttare. De blir som en exakt spegling av vår sinnestämning. Det är därför hästar fungerar så bra som terapi för människor som det har gått snett för i livet, eller för oss som bara är stressade av vardagslivet. Emellertid så fick Liza mig snart på andra tankar......
Hon sade ungefär så här:
- Vill du att det ska gå bra idag, och jag ska arbeta rätt under dig så får du baske mig koncentrera dig!
Efter en kvart hade hon fått mig på andra tankar.....det var rätt mycket vilt ute så lite tittig var hon. Men mot slutet av passet var vi ett par igen och hon gick så fint så........

3 kommentarer:

Evisen sa...

Det är väl tur att vi har vår fyrbenta vänner så vi måste stanna upp och tänka lite! Angående grön vinter.... Dream on, dream on :o)

Yvonne Johansson sa...

Tur jag har mina katter, och Milles Mallens gamal stall och betes kompis som jag får hjälpa till att sköta. Jag önskar att jag hade haft råd att ha kvar honom ett tag till. Då skulle Milles ägare ha tagit hand om honom. Hon håller på att renovera ett hus hon köpt, och nästa år så ska hon börja bygga på ett lösdrift stall för 2 hästar.

Vitspets sa...

Vilka fina häster i ditt liv . Frieser häster är bara så snygga Hmm .... Kramar Karina