En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 21 november 2011

Mörkerkörning

Nu är det inte ens så här ljust när vi återvänder till stallet.....

Mörkret har infunnit sig. Idag var det första gången det var totalt becksvart när vi återvände till stallet. Det är helt klart dags att leta fram reflexer och pannlampa. Vi tog en tur i alla gångarter. Det finns en slinga med rätt mycket grusvägar där vi slipper de leriga stigarna och den tog vi.
Liza var pigg, lite småtittig och stundtals okoncentrerad. Men ändå mycket bättre än jag hade förväntat mig. Hon kunde t.o.m. jobba på trots att det blev becksvart och det är mycket vilt ute i markerna.
Jag är nöjd.....det går inte att vara annat. Ridningen var behärskad och kontrollerad mot alla odds....och det är första gången jag rider henne i beckmörker. Jag började rida Liza i april och då var det redan mycket ljusare ute.

4 kommentarer:

ormbunke sa...

Den här bilden gillar jag.Tack för titten hso mig. Anita

Evisen sa...

Fin bild! Jag rider sällan eller aldrig i beckmörket, som tur är!! Gillar det inte... är lite mörkrädd ibland :o)

Åsa! sa...

Det är verkligen tungt med mörkret, skönt att du kan komma ut iallafall på dina ridturer.

Veronica sa...

Ja nu har vi en mörk tid framöver.. Men vi väntar en ljus innetid med levande ljus och adventsstakar och det är hääärligt:)
Bilden ser mysig ut:)