En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 14 november 2011

Inte som planerat....

Nu börjar den tid då man står i startgroparna på jobbet för att snabbt sno sig hem och byta om till stallkläder för att på kortast möjliga tid befinna sig i stallet. Hängde ni med?????
Allt för att om möjligt hinna rida medan det är lite ljus kvar....
Jag som brukar fixa med alla stallgöromål först har omprioriterat totalt. Jag hämtar först sadel och träns, sedan Liza. Det blir en snabb avborstning, hovkratsning och visitering. Sedan åker sadeln på och så beger vi oss ut.....
Idag var det planerat uppvärmning i skogen och sedan lite träning på ridbanan som avslutning. Men vad gör man med en häst som bara gör allt man ber om och lite till???
Det går ju inte att bege sig in på ridbanan då......det är bara att le, njuta och gå hem.
För man ska sluta när det går som bäst......då får man en nöjdare häst :)

2 kommentarer:

AndrÈns sa...

Då blir man lycklig:)

Yvonne Johansson sa...

Dom dagarna får man verkligen ta tillvara på och njuta :) Hon verkar vara en häst som gillar att jobba och är med på noterna. Min Malle ville oftast hitta på hyss och göra som han ville, och en riktig testare, speciellt om det inte var Matte som satt på. Jag fick ha mina knep för att få honom att lyssna på mig. Men det var väl ett typiskt arabiskt temprament han hade. Hans mamma var ödmjuk och mer som en stor hund, medan han var som pojkspoling som man fick ta i örat på för att hålla honom i shack. Obs! Ursäkta att jag skriver så mycket om mina hästar, men dom var sådana personligheter och jag saknar dom. Ha det så gott.