En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 24 november 2011

Testing, testing....

Lisa har blivit starkare. Idag satte hon mig på prov.....det var tre hästar som inte ville komma idag. Lisa brukar vara lättfångad men idag vände hon på rumpan och satte av i galopp. Min filosofi är att vill de springa så låt dem springa....men jag talar om när det är slutsprunget. Så jag värmde upp alla hästarna i hagen idag...
Mörkret gjorde att det fick bli en tur på volten. Till min glädje har den lampor. Det var bara jag som inte visste var de satt. När det knappt var ledsyn kom Lizas matte och tände åt oss.
Så bra då är det ridbart ett tag till.....bara snön håller sig borta.
På volten tränade vi flytta bakdelen, sedan mjukade vi bara upp oss i alla gångarter.

1 kommentar:

Åsa! sa...

Nu får du förklara dig lite närmare för en som är lite trög, hur gör du med svårfångade hästar?