En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

tisdag 1 juni 2010

Vi travar vidare.....




Här kommer en travbild också. Bilden är tagen i slutet av maj 2010

Så här såg vi ut förra året i april 2009

Igår tog vi det lugnt Frisse och jag. Vi blev konstiga i magen allihop efter att ha ätit lunch på jobbet. Förmodligen hade en liten bacill slunkit ner i maten. Jag var lätt illamående när jag kom till stallet så jag var tveksam till att ta en ridtur över huvudtaget. Istället släppte jag lös Frisse i paddocken......med mycket godis i fickorna. Sedan lekte vi där i nästan 1 timme. Vi gjorde spansk skritt, backade, vände, flyttade bakdel m.m.
Jag är inte bra på sånt här men jag testar "positionerna" i förhållande till hästen. Frisse "körde" med mig men han är så snäll att det dröjde ett tag innan jag upptäckte det. Jag fick tillrättavisa honom bestämt med en ordentlig klatsch på bogen. Efter det skärpte han till sig och jag kunde få honom att göra öppna och trava runt mig lös i bägge varv samt stanna och backa. Det var dagens mål.......med mycket klappar, beröm och godis återvände vi till stallet.

3 kommentarer:

Freppsi sa...

Vilken skillnad på ett år - så fin och så musklad han blivit!

Anonym sa...

Snyggt!! Vilken skillnad!! Hela Frisse har lagt på sig en massa muskler!! Vilket jobb du gjort!! /Evisen

Ninja sa...

Bilden är tagen med tele, bilden blir något hoptryckt.....så riktigt så musklade är vi inte, varken jag eller Frisse :)