En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 17 juni 2010

Mer samlade än så här......

......blir vi inte i dagsläget. Men jag är så nöjd med Frisses framsteg. Nu blir det bloggpaus på denna blogg till efter midsommar. Jag har semester nästa vecka och Frisse vilar till helgen. Sedan hoppas vi att han är "fit for fight". För min del hoppas jag att jag kan lyfta upp sadeln på ryggen igen. Idag var jag ute och borstade på Frisse.....vi tog en skön och avkopplande ryktstund. Han blev så blank och fin......dessutom har han fått en rejäl rumpa att rykta :).......efter rykten mockade jag långsamt.....
Vi bestämde att jag inte åker ut i morgon eftersom jag inte kan göra så stor nytta. Jag är av den uppfattningen att även vilande hästar ska stimuleras.....men Frisses matte gör det så bra på egen hand och jag har långt till stallet, 3 mil en väg, och en timmes körning tur och retur. Så nu blir det paus........
Förhoppningsvis är bägge bättre om en dryg vecka......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas med på att ni båda är bättre om en vecka!! Krya på er!!/Evisen

Karpstryparn sa...

Förmodligen, ja.

Svar: Japp.

Freppsi sa...

Ha en härlig semester och jag tror att ni båda är fit for fight efter midsommar!!

Helly på vift sa...

Hoppas du har en riktigt härlig semester och glad midsommar!