En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 10 juni 2010

En promenad...

Idag har vi ägnat oss åt rykt och promenad. Frisse kom stegande så fort han såg moroten och mig. Jag är helt övertygad om att han mest är intresserad av moroten. Men det är i och för sig inte så illa att komma god tvåa......
Jag ryktade medan Frisse ägnade sig åt att välta vattenkannor och slamra med hinkar. När vi var klara med det tog vi en promenad och övade att gå i takt. Frisse hade inte glömt men var lite nonchalant i början så jag fick påminna honom om att var uppmärksam på mig. Det är bra att ägna viloperioder åt att träna "hyfs". Någon svullnad och värme hittade jag inte i vänster bakknä och det berättades att Frisse minsann busat och brallat i hagen. Skönt, då var det inte så allvarligt den här gången.....

4 kommentarer:

Freppsi sa...

Hmm, ja de där djuren är ju lite klumpiga i hagen och inte alltid så noga med var de sätter fötter, ben etc..

Stina sa...

Vilken tur att det hjälpte med vila, pjosk och morötter :) Det är inte konstigt om han vrickar till sina ben med tanke på den frenesi han visar upp i hagen. Jag kollar ofta på den där underbara "gummibollsbilden", den får ibland agera lyckopiller i dystra stunder :) Hoppas att han är riktigt återställd nu och att det blir många härliga turer ute i det gröna de kommande månaderna.

Anonym sa...

Skönt att han mår bättre!! /Evisen

Karpstryparn sa...

Nej, vilken fin häst.