En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 7 juni 2010

Ofrivillig semester?

Frisse och jag vid havet förra sommaren.......

Frisse har fått ofrivillig sommarsemester. Mina videosnuttar talade sanningen......vänster bak krånglar. Frisses mattes tränare såg det med en gång och det ska en bra tränare göra! Tyvärr gjorde inte jag det.....jo, jag märkte att han inte ville bjuda och att han gick knyckigt i skritten men det gör han ibland.....åtminstone förut när jag började rida honom. Han kan "tappa" bakbenen i galoppen emellanåt och han kan glida in i en passaktig skritt. Det är därför det är så svårt att avgöra uppsuttet vad som är "fel".
Hästen har alltid rätt eller?
Ibland kör de med oss för att övningen är lite jobbig eller för att de inte har lust men till 98% bara vill de vara oss till lags. De försöker och försöker och svettas och jobbar! Hästar är underbara djur.......

Visst kan det vara träningsvärk eftersom vi galopperade länge i fredags.......men ett svullet bakknä? Det är mystiskt.....han borde inte svullna upp av vanlig hederlig träningsvärk. Två veckors vila är bestämt.....
Idag åker jag inte ut som planerat men på torsdag ska vi promenera.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nej vad tråkigt! /evisen

Freppsi sa...

Hmm, vad tråkigt, men han kanske bara har busat för mkt i hagen och halkat till på ngt vis.. Apropå det där med dressyrtävlingar - självklart tycker vi också protokollet är viktigaste och vi träffade på världens tråkigaste domare igår... inte en enda kommentar utan bara siffror och där nere - trevlig häst och uppvisning!! Gud vad My blev klok på vad hon bör träna på!!

Stina sa...

Fy vad trist, nu när det äntligen är varmt, ljust och härligt ute. Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt. Det hjälper kanske med lite extra ompyssling och pjosk :)

Anonym sa...

Så tråkigt...bara han blir bra snart. Skumsvampen

Freppsi sa...

Du har något att hämta till denna bloggen på min blogg!!

Helly på vift sa...

Hoppas han mår bättre snart. Där jag rider verkar det vara många hästar som har ont i benen. Tycker det är konstigt för det verkar liksom vara en trend... De är relativt ofta bandagerade och står i sina boxar...

Anonym sa...

Hur är det med honom? Något bättre? /Evisen