En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

fredag 21 maj 2010

Mot nya mål

Idag var vi ute en lite längre tur. Jag har börjat göra saker som jag inte brukar. Galoppera där vi inte brukar. Rida serpentiner över småvägarna, galoppera runt träd m.m. Allt för att få en mer vaken och uppmärksam häst. Det märks att Frisse tycker att jag har blivit lite "tokig". Men han försöker i alla fall, när han förstår vad jag menar. Jag har börjat träna galopp-skritt övergångar lite mer metodiskt nu när underlaget är bättre. Vi "ramlar" in i skritt, men när Frisse förstod att jag inte ville ha trav så försökte han. Jag är nöjd med att  "ramla" in i skritt i dagsläget, det var inte så länge sedan vi "ramlade"in i trav. Men det gör vi inte längre :)

6 kommentarer:

Jessie sa...

Fin utsikt:)

Helly på vift sa...

Härligt att rida i de svenska skogarna :). Här börjat det bli lite varmt och rida nu... Undrar lite smått hur det ska bli när värmen sätter igång ordentligt...

Evisen sa...

Jag har med tränat galopp - skritt! Jag provade lite tvätom idag! Gick bättre än jag trodde och så blev han så uppmärksam att avbrottet galopp - trav blev bättre! Han är klurig Figge, ibland måste jag ge honom en svår uppgift så att han "hjälper" till själv för att sedan lätta på kravet .Han försöker verkligen gör som jag vill i alla lägen!

Anonym sa...

Kul att ni är igång igen...det tar väl några gånger innan ni ridit "ikapp"...och kommit in i ert projekt igen. Ska bli så kul att se er på plats....Skumsvampen.

Helly på vift sa...

Hej! Du har fått en award av mig.

Kram

Malin sa...

Hittade hit då både du och jag har fått en award av Helly på Sicilien, vilken härlig sida och nu saknar jag hästar och ridning ännu mer. Har alltid haft engna hästar, fött upp och ridit mest i skogen, men sen 5 år är jag utan. Din Frisse verkar vara en härlig häst, Frieser är en ras som gör mig väldigt nyfiekn, har dock ingen erfarenhet av dom. Blir nog tid för oxå igen, att skaffa en häst. Just nu är det vår tvååring och våra hundar som tar all tid.
Malin