En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

söndag 2 maj 2010

Jag längtar.....

Långa sjukskrivningar är varje hästägares mardröm......
Lyckligtvis så var jag sällan sjukskriven längre perioder när jag hade Mariana. På något konstigt vis håller hästarna oss friskare (tror jag). Att komma ut till stallet efter en stressig arbetsdag är en lisa för själen....... all stress bokstavligen rinner av en. Nu har jag ingen egen häst längre men spargrisen växer sakta men säkert. Mannen bredvid tycker inte att vi ska ha någon häst i familjen just nu, men han kan ändra sig. Då vet jag en som plundrar spargrisen :) Som medryttare har jag tillgång till Frisse tre dagar i veckan, ett bra deal både för mig och Frisses matte. Jag längtar sååå upp på hästryggen igen men min feber gör det omöjligt just nu. Ett plus är att jag förmodligen "missar" lervällingstiden för hagarna hinner nog torka upp tills jag blir frisk.

4 kommentarer:

Evisen sa...

Ja! Vi har gjort ett bra jobb med våra hästar! Kul!! Jag håller med dig, vi hästfolk är rätt friska av oss! Vi har ju inte tid att bli sjuka! Men å andra sidan så fyller vi både kropp och själ med styrka i våra stall hela tiden! Krya på dig nu!

Evisen sa...

Håller tummarna på att febern håller sig borta!!! Och att du hade en härlig dag!

Anonym sa...

Man får se det positivt som du gör....lervällingen har nog torkat snart. Jag längtar tills jag kan följa med och se dig och Frisse "live"...Skumsvampen

Ninja sa...

Frisse live.....är ju klart bättre än Frisse blogg :)