En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 27 maj 2010

Jag, en instruktionsvideo?????



Nyryktad och fin! Sedan vi bytte till den mjuka gethårsborsten får man rykta huvudet också och så får man pussar av den långa mulen.....

Uppvärmning........Frida med matte försvinner i fjärran. Men det bekymrar inte Frisse, han är en mogen herre som inte bryr sig om att jaga unga damer.

Det finns så mycket annat som är intressantare att titta på.
Efter en halvtimme ( det brukar ta så lång tid för Frisse att värma upp sin stora kropp) så var vi ikapp ekipaget där framme. Vi travade länge, ca 1 km, jag koncentrerade mig på takten, slappna av i vaderna och att slappna av mellan mina "energiska" uppmaningar till Frisse att inte smygsänka tempot. Eftersom jag inte har någon ridlärare med mig så talar jag högt till mig själv. Fridas matte hotar att spela in mig och använda mig som instruktionsvideo ha, ha, ha!
Efter vår "energitrav" tände Frisse till och fick eld i baken. Wow, här fanns det "tryck" att rida på! Jag fick så pass mycket energi att jag kunde samla ihop galoppen till riktigt fina, runda, långsammare språng. Härligt, man behöver lite "tryck" för att påbörja samling!....Tyvärr har jag inte det på bild. Lite svårfotat när man sitter på......

3 kommentarer:

Evisen sa...

Men du! Det hade faktiskt varit lite kul att höra hur du instruerar dig själv! Vilken härlig ridväg ni har!!

Freppsi sa...

Kul att ser bilder utan snö! Det låter så underbart din träning ute i naturen, önskar att min dotter kunde tycka att det vore ett alternativ till ridbanor och ridhus men enligt henne kan man bara busrida i naturen, allvaret får man ta på "allvarliga ställen". Kanske beror det på henne ålder (15 år).
Ja jag kom till Italien men askan hängde över oss in i det sista. Det var upplevelserika dagar, mkt mat och vin.. Jag hade ju dock gärna bytt med dig och åkt till Mallorca som jag ju gillar väldigt mkt.=))

Helly på vift sa...

Vad underbart det ser ut att rida ute i den svenska naturen :)

Tycker du skulle spela in dig själv när du pratar. Hade garanterat varit uppskattat ;-)

Kram och ha en härlig helg!