En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 20 maj 2010

Glada bägge två?

Jag fick många pussar av den här mulen!


Vi blev nog lika glada bägge två idag när vi träffades för första gången på över en månad. Jag undrar hur hästar tänker när man inte har setts på länge? I alla fall var den här pussvänliga mulen efter mig överallt, så jag släppte lös Frisse i spolspiltan så han fick nosa och "gosa" som han ville. Vi ryktade, gosade och drog av vinterpäls. Jodå, det finns ett lager hår kvar att dra av.......det var en lång och kall vinter i år.
När vi var klara tog vi en tur ut på vår träningsväg och hade sällskap av Frisses matte en bit.
Frisse var pigg och glad! Vi repeterade vinterns övningar och Frisse kom ihåg allt. Han var såååå duktig! Riktigt svettiga bägge två återvände vi nöjda till stallet!

3 kommentarer:

Stina sa...

Jag undrade just hur det var med Frisse....
Blev dina kollegor lika glada som Frisse, eller?? De kanske inte välkomnade med riktigt samma typ av mottagningsceremoni :)

Evisen sa...

Åhh vad han har saknat dig! Och jag kan sätta en peng på att du sover gott i natt! Ha det gott!

Helly på vift sa...

Åh, vad härligt det låter. Klart han saknat dig!

Har inte hunnit rida så mycket själv heller det sista, men jag hoppas det blir av imorgon.

Kram