En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

tisdag 25 maj 2010

Den här bloggen har fått en award!


Att den här bloggen får en award gör mig både förvånad och glad. Evisen som inspirerade mig att starta bloggen tyckte det var kul om vi kunde utbyta träningserfarenheter. Vi hade båda mist våra hästar ungefär samtidigt och sparade pengar till nya hästkompisar. Evisen har sedan ett år tillbaka fått sin efterlängtade PRE och min sparbössa växer sakta men säkert. I väntan på bättre hästomständigheter är jag medryttare på Frisse. Tillsammans med hans matte har vi påbörjat projekt " Frieser med energi och utstrålning". Jag trodde inte att så många skulle vilja läsa om vår vardag, en helt glamourfri sådan i ett alldeles vanligt stall.
Awarden kommer från Helly med motivationen att våra "bravader" inspirerar henne till att bli en bättre ryttare. Tack Helly! Jag blir glad om jag inspirerar någon....... själv betraktar jag mig endast som en glad amatör avseende både hästar och ridning. Jag älskar hästar och de brukar gilla mig också, i alla fall efter ett tag  :)
Till awarden hör att jag ska berätta 7 saker om mig själv. Eftersom det här är en hästblogg så får det bli 7 hästiga saker.
1. Min första ritt gjorde jag på en stor arbetshäst som hette Ludwig när jag var fyra år.
2. Jag pratade häst oavbrutet när jag var liten så att jag tröttade ut alla mina kompisar.
3. När jag var åtta år fick jag äntligen ta ridlektioner.
4. Min första unghäst hade jag på ridläger när jag var 14 år, det var en nyss inriden, treårig new forest.
5. 1999 blev jag med häst. En varmblodstravare som jag skolade om till ridhäst.
6. 2004 var vi startklara för lättare klasser i dressyr och western.
7. Jag har haft förmånen att få träna för riktigt bra tränare. Peter Ljungberg som är landslagsryttare i western och Anetth Persson vars häst gick OS-dressyr i Peking. De och min häst har lärt mig allt jag kan om hästar och ridning. Nu fortsätter Frisse min utbildning.


Awarden går vidare till er som läser denna blogg! Kul att ni tittar in!

4 kommentarer:

Helly på vift sa...

Hej! Roligt att höra din hästhistoria :)

Själv började jag på ridskola när jag var 7 år och red där tills jag var 14. Sedan tog jag hand om några travhästar tills jag var 17 och då tog jag en paus fram till nu. Fast det är inte förrän nu som jag verkligen vill bli duktigare.

Vilken lycka att ha fått ha haft så bra tränare... Hoppas min skärper till sig lite nu när han får båtbiljetter ;)

God natt!

Jessie sa...

Grattis, vad roligt!

Stina sa...

Grattis! Den är du verkligen värd. Även om jag inte begriper allt som du skriver om i den här bloggen så går jag in och läser så fort du har uppdaterat. Det otroligt uppfriskande att ta del av dina äventyr tillsammans med Frisse. Han verkar vara en riktigt charmknutte och glädjespridare...åtminstone enligt de bilder och berättelser som du har lagt ut här. Jag kommer att titta in även i fortsättningen - vill inte missa Frisses framsteg..

Evisen sa...

Grattis!! Den är du värd! Och det är roligt att komma hit och läsa om vad ni har hittat på!! Kram!