En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

lördag 29 maj 2010

Fotoassistent.....

Frisse tar det lugnt.....
Det var meningen att vi skulle haft ett träningspass igår, men Frisse blev avmaskad och jag skulle på fest. Idag agerade jag fotoassistent. Frisses hästkompisar skulle fotograferas. Uppställningsbilder, ridbilder och springbilder. Mitt jobb bestod av att instruera ekipagen, hjälpa till att hålla och leda hästar, samt att "driva" dem i hagen. På så sätt fick jag min dos motion också. Frisse slapp......men i morgon så får vi se? Vädret var växlande så vi fick skynda på mot slutet för att hinna undan en rejäl åskskur. Alla hästar och ägare var i alla fall otroligt duktiga och tålmodiga för mycket väntan blir det. Kameran hade jag stoppat i fickan men jag hann inte ta en enda bild. Mannen bredvid hann dock klämma iväg ca 800 bilder! Någon borde bli bra!

Inga kommentarer: