En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 15 mars 2010

Studsar runt!

Frisse en gummiboll?
Ja, det är väl det man eftersträvar eller? När han leker själv ser han i alla fall ut som en sådan!
Idag har vi tränat på vår träningsväg. Galopp åt bägge håll på vändplanen och det gick bra. Tempoväxlingar i alla gångarter har vi också övat. I galoppen går det som väntat bättre när jag galopperar i lite friskare grundtempo. Frisse har för det mesta bättre bjudning mot stallet än bort från stallet och det kan man utnyttja. Galopp till skritt lyckas bättre från stallet och tempoväxlingar i galopp går bättre när vi galopperar i riktning mot stallet. Gissa om jag tänker utnyttja det?

7 kommentarer:

Suzanne sa...

Vilken härlig bild!

Evisen sa...

JA! Vilken härlig bild!

Evisen sa...

Tack! Ja vi fick faktiskt för oss till en riktigt bra halt! Ibland har man lite flyt :o)

Du det ska bli spännande och höra hur Fisse går på banan när det går att rida där! Jag tror han tagit ett stort kliv framåt! Han har fått mycket styrketräning i vinter med all snö!

Stina sa...

Han verkar vara en glad prick den där Frisse... Gör han likadant när du sitter på??
Den bilden skulle jag vilja ha uppförstorad på väggen - ett verkligt glädjespridarfoto!
Ha dé!

Ninja sa...

Ha, ha inte ännu....

Anonym sa...

Är det den flygande Holländaren....månntro???...Skumsvampen

Ninja sa...

Ja, mer flygande än så där lär bli svårt :)