En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

söndag 14 mars 2010

Plumsa omkring i snön.....

Det var det vi gjorde igår. Vädret var underbart, strålande sol, varmt och vindstilla. Allt var som bäddat för en kanonridtur. Men underlaget.........oj,oj,oj! Jag vet inte vad jag ska kalla det men det varken bar eller brast. Vi hade sällskap av Frida som drog på i friskt tempo genom skogar och fält. Frisse som är tyngre och har bredare hovar sjönk ner ända till magen stundtals. Det var ingen idé att vända heller utan bara att fortsätta så snabbt som möjligt ut till plogad väg så att hästarna fick vila lite. Frisse kämpade på så tappert med mig i sadeln, jag koncentrerade mig endast på att störa honom så lite som möjligt. Så träningsrundan idag gick ut på att ta sig fram. När vi kom tillbaka till stallet drack Frisse 25 liter vatten i ett svep, så törstig var han.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uthärda..för snön är på väg bort..sen kan ni träna galoppombyten igen. Men jag håller med om att vädret är ljuvligt...Skumsvampen

Evisen sa...

Vilket styrketräningspass han fick!!