En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 18 mars 2010

Det här med spansk skritt...

Frisse har precis lärt sig att bakbenen ska följa med i den spanska skritten. Så nu vill han göra spansk skritt i tid och otid i hopp om att få en godisbit. En sak han har börjat med är att starta med spansk skritt så fort jag kommit upp i sadeln. Där stegar han iväg från uppsittningspallen......han är för rolig! Idag provade han om det inte skulle duga med spansk skritt i stället för mina jobbiga galopp-skritt övergångar. Men det gick jag inte med på......en galoppfattning är en galoppfattning! Nu gäller det att vara listig, för jag vill ju att han ska fortsätta tycka det är kul med spansk skritt. Jag funderar på om det inte vore klokt att lägga in spansk skritt lite mer omväxlande i mitt träningsprogram så Frisse får visa sig duktig och få sin godisbit? På bilden gör han spansk skritt på min begäran för fotografen.

1 kommentar:

Evisen sa...

Hehe... Allt för en liten godisbit! Och går man igenom alla trix man kan så är chansen stor att något tilltalar oss tvåfotingar!