En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

tisdag 30 mars 2010

Gårdagens premiärritt på ridbanan!

Publik hade vi också......som efter att ha sett alla dessa bilder på bloggen förväntade sig något storstilat.
Men Frisse var trött och eftersom vägarna inte bär just nu så har han fått gå fyra dagar i sträck på ridbanan. Vilken chock för hans kropp efter att ha tillbringat hela vintern på mestadels raka spår i skogen! Nya muskler måste användas när man går på böjda spår....
Så Frisse var trött och jag kom på att jag måste släppa kontrollen över mina anklar.....för när jag tittar på ridbilderna så pekar mina fötter rätt ut under lättridning. Fridas matte hjälpte mig analysera mitt problem och kom fram till att min spänning sitter i anklarna. Så mitt ridpass gick ut på att lokalisera min spänning......när jag hittade den infann sig en jätteobehaglig känsla! Det var riktigt obehgligt att släppa kontrollen över anklarna. Men resultatet blev att jag sjönk nästan 1 dm djupare ner i sadeln! Så publiken fick se en trött Frisse riden med enhandsfattning och en ryttare som letar efter spänningar. Inte ett dugg spännande för dem!
Mot slutet av ridpasset gick dock Frisse i bra form, med taktmässiga gångarter dock utan allt för mycket energi.......men den plockar vi fram en annan dag.

2 kommentarer:

Teija sa...

Vilken trevlig blogg! Kommer garanterat att kika in här titt som tätt:D
//Teija

Anonym sa...

Det var säkert intressant...skulle ryttaren få till det och sitta kvar avslappnat och bra...eller göra en närstudie av underlaget på ridbanan....Skumsvampen