En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 22 mars 2010

Mer om den spanska skritten.....

Så här ser det ut när vi "fånar" oss......idag fixade Frisse att härma bägge mina ben, ser man på! Beröm och godis förstås......vi brukar träna när jag hämtar honom i hagen på väg till stallet. Problemet är att nu vill han göra spansk skritt hela tiden, ett ganska trevligt problem att lösa egentligen.
Frisse tycker att vi ska göra spansk skritt istället för vanlig skritt, istället för galoppfattning, istället för bakdelsvändning......istället för det mesta.
Här gäller bara list och konsekvens.......
Han får godis enbart när jag ber om spansk skritt (och det måste jag göra oftare) alla andra försök till godisbitar kommer att ignoreras. Han får godis när han gör det jag vill dvs. allt annat än spansk skritt. Han får absolut inte godis på brraaaa eller något annat "berömord" när jag sitter på ryggen även om han försöker.....
Utvärdering om denna min "nya" strategi kommer......

2 kommentarer:

Evisen sa...

Kul!! Så fånar vi oss oxå :o)

Anonym sa...

Han har verkligen snygga linjer trots sin storlek och tyngd....En stilig gosse...Skumsvampen