En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 4 mars 2010

Inget vidare.....


Jag har inte varit i ett ridhus sedan i mars 2009.......det är ett år sedan. Jag har inte klagat, det har varit skönt när jag väl tagit mig ut. Efteråt har jag varit nöjd med all frisk luft och motion som jag fått. Fast idag var det inte roligt.......det blåste,  även om det går det an för det mesta. Men idag rev blåsten upp snö som yrde omkring och kröp in under kläderna. Jag satte ridtäcket över benen för att få lite värme. Nackdelen är att rörligheten i sadeln begränsas då, så vi skrittade och travade mest. Lättridning med ridtäcke över benen är en konst....men jag var tvungen att rida lätt för att få upp värmen. Vi gjorde skritt-travövergångar, lite halter och ryggningar, även från trav. Frisse klarar det bra nu...
Det blev en kort tur. Vi kompenserade det med att vara sociala i stallet. Jag rev av Frisse vinterpäls med ryktstenen och han njöt.......

4 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Min yngsta dotter rider och har så gjort, så fort hon fått chansen under barn och ungdomstiden. Så nu när hon o pojkvännen köpt hus på landet så har hon uppfyllt drömmen om att få rida regelbundet. Fast än har hon ingen egen häst vilket väl är fortsättningen på drömmen förståss. Kram

Anonym sa...

Ja igår var det inget kul väder....men mysigt för Frisse att få så mycken omsorg...Skumsvampen

Evisen sa...

Vad mycket snö ni har kvar! Ja snålblåst och snö är inte kul! Hoppas våren kommer på riktigt snart!

Stina sa...

Det ser väldigt vitt ut...och kallt..brrr.
Ryktsten..hrmm...hur ser en sån ut???
Skulle kanske kunna använda nåt sånt till katten - hon fäller kopiöst mycket. Vet inte var all päls kommer ifrån...