En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

tisdag 23 mars 2010

Galopp med boglyft!

Så här ska det se ut när vi svingar oss runt på vändplanen i sommar! Nja, inte riktigt kanske.....det sitter ju ett antal kilon på ryggen och pressar ned den där stackars bogen. Idag var det inte så här fint väder......det var typiskt fjällväder. Ja, i alla fall det väder jag brukar ha när jag är i fjällen. Dimman ligger låg, allting är vitt och helt plötsligt försvinner hela världen brant utför eller så slår man knäna i hakan för att man närmar sig liftområdet.
Idag hade jag inga skidor på så.....vi tog en skrittrunda utan överraskningar vare sig uppför eller nedför. Vi värmde upp med lite trav och galopp och sedan var det ridbanepremiär! Vi har ingen tjäle på ridbanan så om plusgraderna håller i sig ett par dagar så är den snart ridbar. Premiärturen bestod mest av skritt.......och jag tror att vi behöver repetera en del. Den spanska skritten förföljde oss under hela ridpasset men dessemellan fick vi till riktigt fina travsteg.

Inga kommentarer: