En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 20 februari 2012

Jag har längtat efter den här nacken....


Fina Liza börjar få en musklad hals.

Jag tror att Liza blev glad att se mig,  för hon kom stegande så fort hon fick syn på mig.
Sedan måste vi kela en stund...
Liza hade ingen grimma på sig och jag hade bara ett grimskaft med mig, så vi fick improvisera lite.

Det är så härligt att ljuset återvänt. Vi tog en repetitionssväng idag. En mjukstart efter förkylningen. 
Jag checkade av Lizas status. Hon var lite spänd, lite stressad och  lite stel.
Sedan hostade hon precis som jag. Hade Liza också åkt på en förkylning? Så praktiskt att vi var krassliga samtidigt i så fall.....

Efter en uppvärmning i alla gångarter så löste sig det mesta.....och vi var rätt nöjda med det idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ni är på G igen! / Evisen

Åsa! sa...

Härligt att du är uppe på hästryggen igen! Hoppas nu att det inte är något allvarligt med den där hostan!