En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 16 februari 2012

Ingen ridning...


Det är så trist att missa ridningen. Sjuk igen.....min kollega har också däckat. Samma sjuka som går tydligen.....
Jag vill bara visa en bild på duktiga Liza westernhäst. Hon står så still när jag sadlar henne lös. Det är kallt i det lilla garagestallet. Ni ser hur det ryker om oss. När Liza är lös grinar hon inte illa när jag sadlar henne. Hon såg ut som en piraya förut när sadeln klämde. Inte att undra på, det gjorde ju ont. Jag tror att hon känner att hon har kontroll när hon slipper stå uppbunden. Sedan är det något nytt, att stå lös, som inte är kopplat till obehaget vid sadlingen. Man måste hitta på något nytt om man ska bryta ett beteende. Sadeln ligger bra nu efter omstoppningen så hon behöver inte sura.....men det sitter i kvar huvudet lääänge.
En annan sak, Liza står med alla fötterna i backen. Förr stod hon mest och avlastade sitt ansträngda ben.

8 kommentarer:

Jesse-Paloma sa...

Vilken fin tjej! Och vad jag saknar hästryggen! :(

Jesse-Paloma sa...

Personligen tycker jag det blir "mörkt på mörkt" och har genom alla år och designbyten lärt mig / fått höra att ögat tydligen hellre läser på en ljus bakgrund men jag gillar din, tycker den är fin och jag har inga direkta ´´problem´´ med att läsa bara att jag saknat en uppdelning i texten så man kan ´´pausa mellan raderna´´ (radbyten) :)

Åsa! sa...

Så tråkigt att du är sjuk!!!
En sak har jag förstått under min korta hästtid att upplever hästen något obehagligt så är det fastnaglat i hjärnan för lång tid framöver, kanske för evigt?

Karpstryparn sa...

Jädrar vilka granna hästar.

Anonym sa...

Ztiliga Liza väntar på dig...."Skumsvampen"

Sladdertackan sa...

Krya på dig så du kommer upp i sadeln igen!

Åsa! sa...

Tack snälla du för tipset mot fladdriga ben. Jag ska rida i morgon om allt går som planerat, då ska jag prova!
Jag har verkligen försökt pressa ner hälen... Då har jag gjort helt tokigt alltså!

Åsa! sa...

Det funkade!!! :D Tusen tack för tipset, så enkelt och SÅ BRA!!!