En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

lördag 15 januari 2011

Ut i allt det vita......


Ronja på väg i det vita.....

Ronja var gallig på alla fyra benen idag. På vänster fram reagerade hon även när jag visiterade. Det såg ut som om hon fått ett slag på kotan. Så det fick bli en skrittur idag, förutsatt att hon inte haltade. Vi begav oss ut i allt det vita. Men någon hälta var det inte tal om utan Ronja stegade iväg med långa kliv. Igår red jag en annan häst och en instruktör "hjälpte" mig tillbaka till avslappnat läge. Hur skönt var inte det! Oj, vad många spänningar jag har haft i min kropp......det var sååå skönt att bli av med dem. När jag nu hade den här avslappnade sköna känslan kvar i kroppen så var jag ju tvungen att "testa" lite på Ronja. Hon svarade direkt. Hon blev lugn, fin, harmonisk och började vänta in mig. Tänk att det ska vara så svårt att slappna av? Om man bara skulle "vilja" mindre så skulle mycket lösa sig av sig själv......
Efter vår sköna skrittrunda var vi nöjda bägge två och Ronjas fyra ben såg mycket bättre ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bra medicin att skritta för att få bort galliga/svullna ben!

Ja där slog du huvudet på spiken, vilja mindre!! Så sant! /Evisen