En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 13 januari 2011

På bra humör....

Tjena! Vill du ha en puss?

Idag gick all hantering på räls. Ronja hade inte tid att växa fast eller visa tänderna. Hon ville ut och röra på sig. När vi dessutom fick sällskap av en stilig herre i boxen mittemot så blev Ronjas humör på topp. Hon klev iväg med bestämda steg mot dagens träningspass i ridhuset.
Vi hade även idag en argumentation om skänkelns betydelse. Det var rätt många ekipage i ridhuset så mina hjälper blev nog en aning "otydliga"där vi fick kryssa oss fram. Men mot slutet av passet var vi bara två ekipage kvar och då hände det saker. Jag red mest lösgörande övningar i alla gångarter och det betalade sig för till slut bjöd Ronja på en vägvinnande taktfast trav.
Men jag fick "jobba" mig svettig för att nå resultat. Problemet är att jag inte har ork ännu. Jag bygger upp en "form" som jag inte orkar "hålla ihop" och så "faller vi isär" och så får jag börja om från början. När Ronja tycker att det börjar bli jobbigt så orkar inte jag sitta kvar utan tappar sitsen. Men skam den som ger sig det är bara att kämpa på!
Det gjorde vi och blev lika svettiga bägge två!

1 kommentar:

Freppsi sa...

Stiliga herrar kan ju fp vem som helst av kvinnligt kön på gott humör!! =))