En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 10 januari 2011

Bestämda åsikter.....?

-Lyft!
-Det hade jag inte tänkt.
- Du ska inte tro att jag tänker böja mig ner och lyfta dina hovar, du får baske mig lyfta dem själv!
-De har vuxit fast.
- Jag väntar tills de lossnat....
- Envis människa (suck) jag lyfter väl då!
Nu ska täckena av.
Ronja grimaserar.......det tycker jag inte om, jag pressar in henne med bogen.
- Stopp! Här tillåts inga fotförflyttningar! Alla fötter i backen basta!
Äsch, nu kom jag av mig.....jag som hade tänkt visa tänderna också.
Sadeln plockas ned. Detta vidriga monster!
Vänta nu, hon lägger först på schabraket, det är ju okay. Åååååh! Klining på manken.....mmmmmhhhhhhffpp.....jätteskönt!
Aj, där åkte sadeln på. Men vänta nu vad är det här? Klining på manken samtidigt som sadelgjorden spänns det är fusk! Hur ska jag kunna visa tänderna samtidigt som underläppen hänger? Hallå! Sluta! Du fuskar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe...! Allt är tillåtet för att överlista dom! /Evisen

Anki sa...

hahaha låter precis som min Donna,inte nog med att de liknar varann i utseende de har samma goa stobeteende oxå!

Freppsi sa...

Ha, ha det var ett himla kul inlägg!! Precis sådär är det med ston!! Gud vad de kan vara envisa!! Vår första D-ponny var ett sto - hon var chef i hela stallet (resten var valacker men stora hästar) när de tog in henne fr hagen (oftast sist av förklarliga anledningar - hon kom inte annars) drog alla hästar in sina huvud i boxarna och darrade av skräck när drottningen skred förbi..