En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

lördag 22 januari 2011

En annan attityd....

Ronja reagerar inte lika starkt vid sadling längre vilket jag tycker är positivt. Nu reagerar hon mest vid sadelgjordsspänningen, vilket är okay. Ston kan vara känsligare om magen än vallacker och talar om det genom att grina illa. Det är tillåtet, man får spänna sadelgjorden så hänsynsfullt man kan och så lite som möjligt, huvudsaken är ju att sadeln sitter kvar.
Vi tog ett pass i ridhuset idag. Mest skritt.....jag måste slappna av och öppna upp i sätet, samt tänka på att armar och handleder ska var mjuka och rörliga. Då trivs Ronja bäst. Vi travade lite under lättridning och tog ett par galoppfattningar i bägge varv. Galoppen var den bästa vi presterat hitills, bättre takt och rundare språng, men en bra bit från arbetsgalopp. Men här är vi nöjda med det lilla. Traven efteråt var mycket bättre, jag kunde tom få Ronja att placera bakbenen längre under sig och få upp ryggen något mot slutet och då började det vi höll på med genast att likna trav. Jag var mycket nöjd med vackra flickan och hon såg också rätt nöjd ut!

4 kommentarer:

Freppsi sa...

Haha, du skall se rätt som det är så är ni bästisar!!

Evisen sa...

Jag är säker på att jag la en kommentar igår?? Nu kommer jag inte ihåg vad jag skrev.. men det var något åt att ni börjar hitta varandra!! Kul!

Anonym sa...

Ser framemot att se er under ett av era arbetspass. Det är ju kul att läsa bloggen...men man är nyfiken på verkligheten också...Skumsvampen.

Anonym sa...

Ibland är det mycket att hinna med överallt! Ha det bäst! Kram Evisen