En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

torsdag 6 januari 2011

Somnar snart......

Trötter?
Idag var det snöoväder. Jag väntade därför till kvällen innan jag åkte ut till stallet. Stora ridhuset skulle vara ledigt efter klockan 16.00. I riddagboken stod det att Ronja inte varit riktigt fräsch de sista dagarna. Ett ridhuspass var därför inte att tänka på. Jag beslöt att testa den belysta slingan istället. Vi skrittade mest. Jag tränade- halt- vänta in-igångsättning för lätta hjälper. Vi provade halt-rygga-igångsättning och sedan övergick vi till lite travövergångar. Ett par granar fick tjänstgöra som rundningsmärken för att böja lite i sidorna i skritt. Sedan måste jag ju prova förra gångens lilla uppgörelse om att flytta bakdelen och visst kom Ronja ihåg. Hon var verkligen jätteduktig. Jag är så nöjd med vackra flickan. Avslutningsvis fick hon trava i låg form ett par hundra meter och hon gjorde det med den äran och alla fyra benen på plats. Väl hemma i stallet masserade vi och löste upp lite spänningar i hals och nackmuskulatur. Jag tror att Ronja gäspade minst 100 gånger samtidigt som hon höll på att vrida tungan ut och in! Så här trött blev hon.......

Inga kommentarer: