En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

lördag 11 december 2010

Guidad tur.....

Idag såg Ronja riktigt glad ut när jag kom till stallet. Hästvärlden är bra liten. Jag har redan träffat tre "gamla" stallkompisar i Ronjas stall. Idag fick jag sällskap på ridturen av en av dem. Hon guidade oss igenom alla ridvägar......
Det var bra med sällskap för då vågade jag "rida på" i alla gångarter och det tror jag Ronja Rövardotter behövde för hon verkar ha massor med energi. När man rider en "ny" häst så tenderar åtminstone jag att vara lite försiktig i början. Men idag var det fart och fläkt som gällde och min kondition är verkligen urkass det märkes också. Det går fort utför när man gör riduppehåll......

4 kommentarer:

Stina sa...

Det går utför med det mesta när man har för långa uppehåll... Det är mycket enklare, och går mycket snabbare, att bryta ner än att bygga upp... Roligt att du har kommit igång med hästträningen igen - ser fram emot att få läsa om era upplevelser tillsammans.

Evisen sa...

Tack för din värmande kommentar!! Ja ridkondis är en färskvara, fast den kommer tillbaka rätt snabbt efter några härliga uteritter! Det blir man så energifylld av!!

Lillahumlan sa...

Sv: ja det stämmer fast han är pensionär sen ett par år tillbaka går enbart på små promenader med sin humla som älskar honom över allt annat! :)

Det är bra att vara försiktig i början men det går ganska snabbt att komma in i det igen. Roligt att du hittat en ny vän! Vad hände förresten med friesern?

Lillahumlan sa...

sv: ja jag läste om honom här på bloggen och undrade vad som hände. Som sagt, så är det att vara medryttare. Tyvärr! Sen jag sålde min ridhäst för ett par år sedan har jag varit medryttare på ett par olika hästar och ibland fungerar det inte. Idag har jag ingen uttalad medryttarhäst men rider två av mina vänninors hästar. En unghäst och en lite mer välutbildad. Inga krav på att jag måste rida ett visst antal dagar gör att jag rider mer än nånsin! :) Har tom försökt tjata mig åt en plats hos en av mina gamla tränare till nästa år. :) Hoppas det kommer att gå bra med dig och din nya häst! Ska bli roligt att följa er här på bloggen.