En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

måndag 6 december 2010

Ett trevligt tillfälligt projekt....

Det här är Ronja, vi ska motionera varandra i vinter. Så mycket lättare det blir när man får tag i en häst per rekommendation. Idag kände hon igen mig och var riktigt trevlig.

Hon såg riktigt nöjd ut på stallgången. Vi tog en sväng ut i skogen. Ronja var pigg och glad. Hon påminner rätt mycket om min egen häst Mariana så det här kommer att fungera bra. Jag känner igen "språket".

Ronja bor precis utanför dörren till vårt snickeri. Jag måste medge att det är väldigt praktiskt att ha en häst utanför dörren till jobbet. Restiden är lika med noll.
Ronja äter hö.....1-2-2-(2)-3-kg
Hon ska ha tre mått mineraler (pellets) från kallskåpet och ett mått från burken utanför boxen. Det här skriver jag för att ha någonstans att titta efter om jag glömmer......
Ett mått betfor från ladan blötlägges och ställs utanför boxen.
I alla stall är det olika rutiner, det tar ett tag att komma in i dem.....

4 kommentarer:

Evisen sa...

Vad roligt!!! Och perfekt med 0 restid! Ska bli kul att följa er! Hon ser trevlig ut och har glimten i ögat! Ska du rida henne på deltid eller heltid?

Anki sa...

En dam som påminner om mina Donna!

Annie sa...

Visst är hon underbar, prinsessan! Hoppas att du kommer att njuta av henne lika mycket som jag gör :D

Freppsi sa...

Oj vad kul, du är tillbaka!! Välkommen!! Saknat denna bloggen!