En blogg om.....

...att umgås med hästar, min dagliga träning, tankar och reflexioner.

lördag 25 december 2010

Dagens Ronja.....


Jag började med att göra alla stallsysslor och sedan fick Ronja lite massage. Det gillade hon. Vi hittade lite spänningar bakom ganascherna och på halsen. Hon njöt verkligen. Vi masserade inte så länge utan på vissa ställen eftersom vi skulle ut på en ridtur. Vi fick sällskap av min gamla stallkompis och så gav vi oss iväg i raskt tempo i alla gångarter. Ronja låg inte på lika mycket som tidigare.....utan fick till riktigt fina runda språng i galoppen. I traven har jag fortfarande svårt att hålla mig på rätt köl eftersom hon är rörlig i kroppen. Men det kommer.....
Vi avslutade med en stunds arbete i ridhuset. Ronjas andra medryttare kom förbi och fick prova min sadel och träns. Hon gillade sadeln men inte tränset. Vad Ronja gillar bäst vet vi inte? I alla fall hade hon betett sig lite annorlunda än tidigare.......om det är bra eller dåligt är det också för tidigt att sia om.
När provturen var över skrittade jag och travade Ronja några varv. Hon kändes avslappnad och fin och var inte alls orolig i munnen. Nöjda återvände vi till stallet.....
Vi har i alla fall gjort synliga framsteg sedan provridningen, som var mer av hej och hå stuk!

2 kommentarer:

Freppsi sa...

Härligt, känns som du hittat en häst du trivs med!! Lycka till och ha en fortsatt skön jul!!

Anonym sa...

Det är så härigt när man kan fräsa på i lite rakare tempo! Hästarna blir så glada!! Och ryttarna med för den delen! God fortsättning!! /Evisen